darlingdiva-zenpool-1

Måndag igen då, vilket betyder Blå Måndag hos vikarierande Tove på Nail Me. Jag är ju inte längre permitterad från jobbet utan den här veckan är en normal arbetsvecka. Men jag har väldigt svårt att komma igång som vanligt. Dröjer nog till september innan jag kommer igång igen.

Både förvånad över den svala responsen igår, men också förvissad om att vi tar rätt beslut att lägga ner Nailmail. Med tanke på den svala responsen är det ju uppenbarligen ingen som är intresserad av min lilla shop så då är det ju absolut rätt att lägga ner. Känns väldigt skönt faktiskt, även om det blir jobbigt med alla skulder efteråt. Däremot är jag absolut bitter över alla de situationer som lett till att vi aldrig lyfte. Men men, Nailmail är jag ändå stolt över att jag haft så länge som fem år!

Nå, tillbaka till Blå Måndag och dagens lack som är Darling Diva Zen Pool! Detta har ni redan sett skymtat förbi i mitt inlägg om Etude House Glitter Peel, det är en turkosblå jellybas med glitter i många olika former. Oktagonger i rosa och vitt, miniglitter i blått och lite mindre oktagoner i blått. Jag tycker färgkombinationerna och grundlacket är helt fantastiskt vackert, jag älskar verkligen turkosa nyanser som detta. Jag är glad att jag äntligen kunde bära det!

Minns inte riktigt vem jag fick det av, tror det var Malin som skickade även detta i ett paketbyte. Oavsett vilket är det makalöst fint och verkligen right up my alley. Och just det, tre lager av Zen Pool och två lager topplack.

Vad tycker du om detta? Visst är det underbart?

darlingdiva-zenpool-2darlingdiva-zenpool-3darlingdiva-zenpool-4darlingdiva-zenpool-5

Vad tycker du om detta inlägg?

  • Älskar det! (0)
  • Bra! (0)
  • Helt ok! (0)
  • Ingen åsikt (0)
  1. jättefint lack! täcker det så där bra på egen hand?
    angående att du ska stänga ner nailmail. blev lite chockad och visste inte riktigt vad jag skulle säga, kanske fler än jag som känner så… tycker det är synd men om du känner att det är rätt så är det rätt. lycka till! men för guds skull lägg inte ner det här stället för då vet jag inte vad jag gör :-P

    • @alexandra, Ja, det glömde jag skriva *pinsamt* Tre lager utan underkläder =)

      Det känns rätt eftersom det inte går mer. Min energi och mina pengar är slut, då ska man inte fortsätta och slita med något som bara skapar ångest. Vacker & Underbar lägger jag inte ner, så oroa dig inte! ;-)

  2. Jag tycker att man har all rätt att vara bitter. Man lägger ju självklart ner hela sin själ i sitt eget företag.
    När man då gör upptäckten att det inte är så viktigt för andra som man trodde så svider det ordentligt.

    Jag startade ett café under slutet på min föräldraledighet. Jag la ner 5 månader av förberedelser, ständigt med min dotter på höften, då inte ens ett år gammal.
    Vi byggde om hela lokalen, jag stod till 12 på nätterna och tapetserade och satte kakel, fast sådant är det tråkigaste jag vet. Allt för att projektet var min ”bebis”
    Till slut öppnade vi jag slet som en dåre, 12 timmar om dagen minst 5 dagar i veckan. Vi bar, kånkade, (kylrum i källaren ner för en smal spiraltrappa) Vi stod i olidlig hetta och diskade, vi skurade, räknade och bokförde.

    Ändå så kom min kollega till slut att börja bli irriterad på mig för något, jag vet än en dag inte varför.
    Hon ville driva det själv sa hon. Jag klarade inte av att inte veta vad jag gjorde fel, jag var trött, sliten och ledsen. Jag gav upp och sålde min del till henne. För halva aktiebeloppet, 50 000.
    2 månader senare sålde hon hela företaget för 600 000.
    Så surt!

    Jag vet alltså precis vad du menar, och jag känner med dig.
    Men försök att se att du har en möjlighet att avsluta snyggt och att du har haft mycket roligt under tiden.

    kram

    • @Maja, Eller hur, det är enormt bittert. Känner lite att ingen känner till Nailmail heller trots allt slit, vad är vitsen då?

      Enormt tråkigt att höra om ditt café! Vilken oerhört manipulativ människa du var kollega/partner med! Låter som den person jag umgicks med som också förstörde mycket för Nailmail. Jag hoppas att du också kan se tillbaka på din erfarenhet med en viss stolthet att du ändå klarade av så mycket. Du blev överkörd!

      Jag gör så gott jag kan nu på slutet =) Kram!

  3. Superläckert lack. Det kan jag med lätthet skriva upp på önskelistan. Hoppas inte att det har utgått.

    Jag har inte kommenterat alls mycket den här sommaren. Har varit för slö helt enkelt.
    Jag tycker det är väldigt tråkigt att Nailmail kommer att läggas ner. Jag har handlat många gånger och älskar servicen du ger. Synd att det inte gick vägen ekonomiskt. Du är (verkar vara iag) driven så jag är säker på att du kommer att lyckas framöver. :)

    • @Pamsan, Det tror jag inte, finns nog att få tag på fortfarande. Det är enormt vackert!

      Ja du är en av de trogna i kärnan som jag skrev om, de som ofta återkommer och ger positiv feedback. Tur att du bloggar så du inte försvinner helt från min radar. Tack så väldigt mycket! Kram!

  4. Folk har nog fortfarande semestrar och lite ”ledigt” från bloggläsande och kanske t o m lite ledigt från nätet överlag så kan vara därför gensvaret varit lite knapert. Eller så är folk i chock… I vilket fall som helst så är det trist men helt förståeligt. Vem vet, kanske något annat kommer istället för det som varit… (Läckert lack förresten. :))

  5. Underbart lack!

    Jag har jobbat hela helgen och inte sett förrän idag att nailmail läggs ned. Jag tycker verkligen att det är hur tråkigt som helst! Speciellt när jag ”upptäckte” nailmail i december och alltså inte hunnit ta del av det så mycket än. Det var en supertjänst enligt mig! Däremot tycker jag att det är otroligt starkt jobbat av dig att lägga ner det. Att du vet när det är dags att sluta. Det är det inte alla som skulle inse.
    Jag kommer sakna nailmail, din fantastiska kundtjänst och alla fina märken. All lycka till i framtiden!

    • @Emma / Nail Lacquer Love, Eller hur!

      Ja det är jättetråkigt att vi måste lägga ner, du har dessutom missat våra bästa år! ;-) Beslutet att lägga ner har ju växt fram under året, blev oerhört befäst med allt strul med Butter London. Så dåligt som jag mådde då… Usch. Tack så mycket för dina fina ord! =)

  6. Gillar verkligen lacket!! Kanske ngt att införskaffa nu när jag äntligen skaffat en Helmer. ;)

    Ang Nailmail blev jag faktiskt lite chockad igår och visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Jag har bara varit en del av ”nagellacksvärlden” i några få månader och visste inte att det inte gick så bra för Nailmail. :(
    Synd för jag gillar verkligen konceptet men jag förstår ert beslut.

  7. Har aldrig hört om Nail mail tidigare, men trist när man satsar och det inte funkar, det vet jag iaf.
    Jättefint lack och är så glad över att jag hittat din blogg.

  8. Jag kommer att sakna Nailmail även om jag inte har shoppat så mycket på sistone. Det var faktiskt Nailmail som fick mitt nagellacksintresse att rusa i höjden då jag plötsligt fick möjlighet att testa lite nya/svårtillgängliga märken på ett supersmidigt sätt! En fantastisk liten personlig shop med beundransvärd kundservice! Kram & lycka till med vad du än tar dig för!

  9. Det är grymt snyggt. Sambon och jag bestämde gemensamt innan jag såg ditt inlägg att det här ska hamna i shoppingkorgen på Etsy.. =) Så det är på väg snart!
    Kul att du är med idag!

  10. Jag ligger sjukt mycket efter min bloggläsning just nu. Har bara 1500 inlägg olästa på bloglovin. Kommenterade däremot på FB angående Nailmail.

    Men jag skriver några rader här också. Jag tror att när du öppnade företaget för 5 år sedan så låg det precis rätt i tiden, men på dom här fem åren har näthandeln exploderat och folk blir mer och mer vana vid att handla på utlänska siter med billigare priser. Självklart är det en omöjlighet för dig som mellanhand att hålla sådana priser vilket tyvärr då också gör att kundantalet förmodligen sjunker.

    Det är synd att Nailmail inte kommer finnas kvar. Det har varit ett tryggt och bra sätt att handla. Kram från mig!

    • @Helena, Ja, jag såg din kommentar på fb, tack Helena!

      Du har helt rätt i din analys, för 5 år sedan var det inte många som ens bloggade om nagellack – åtminstone inte bara om lack. Marknaden har sprungit ifrån mig och för att täcka alla kostnader måste jag ta ut högre priser. Vi förlorade mycket kunder när det gjordes, tyvärr. Tack så väldigt mycket för att du handlat hos mig och för dina fina ord! Kram!

Comments are closed.