29 mars, 2024
Okategoriserade

Cynthia Sylvia Stout

Testade schampot från Lush idag och jösses! Mitt hår som är så flygigt och trist känns verkligen rent och lent! Så som ett första användartest är jag väldigt nöjd! Läs några inlägg ner om schampot.

Sedan fick jag en kommentar till mina inköp från Lush igår:

Anja säger:

Vill bara säga att anledningen till att du alltid får så bra hjälp på Lush är att kravet för att få behålla sitt jobb där är att merförsälja i mängder till alla kunder. Varje timma kollar man hur många kunder som varit inne i butiken och hur många varor som sålts sen räknar man ut ett genomsnitt på det. Om en kund tittar på hårvård eller hudvård måste man i princip visa hela sortimentet inom dessa kategorier och tvinga kunden att köpa fler grejer. Ville bara säga hur det är! Och nä…jag är inte bitter…hahaha!!

Hahahaha? Jo, du låter bitter, men berätta gärna för oss varför! :D

4 tankar på “Cynthia Sylvia Stout

  1. Jag tycker det är rätt irriterande att det ska vara så. Vet liksom hur man gör när man tvättar sig med tvål, jag behöver ingen demonstration. Och är jag ute efter en hudvårdsprodukt vill jag inte bli introducerad för hårprodukter. Fast jag gillar LUSH ändå.
    .-= » Therése (Heartcore)s senaste inlägg: Camo Quad nr. 2 =-.

  2. Hemskt ledsen för mitt bittra inlägg men när jag jobbade på Lush mådde jag fruktansvärt dåligt pga dom höga krav som ställdes och det eviga kontrollerandet. Inte så att jag hade något emot att hjälpa kunder att välja rätt produkter och informera om sortimentet men att tvinga sig på folk som säger att dom bara vill titta känns inte bra. På ett personalmöte fick vi en gång kommentaren att ”Om man har en dålig dag kan man lika gärna stanna hemma för då kan man ändå inte sälja bra och det är ok att ha EN dålig dag om året, alla andra dagar måste ni vara tipptopp!” Dessutom är jag inte speciellt imponerad av hud- och hårvården men badprodukterna gillar jag fortfarande! Detta är självklart mina personliga upplevelser och åsikter men jag kan inte låta bli att rysa lite när alla säger att man får så fruktansvärt bra hjälp på Lush och att man alltid handlar för mycket mer än man tänkte sig när man går in där!

  3. Du har min fulla förståelse! Hade ingen aning om att det var så illa på Lush… Tack för ditt förtydligande och jag hoppas du arbetar på en bättre arbetsplats nu! Kram!

  4. Jag måste ha varit på ett Lush där personalen verkligen ville bli av med sina jobb. Var inne i den pyttelilla butiken en kvart utan att någon av de två expediterna ens sa hej…

Kommentarer är stängda.