Åh vad det stör mig att en del kunder tror att jag på något sätt mobbar dem? Bör jag tänka om? Ska jag skicka alla lack jag har, även om jag en vecka senare måste skicka ett kuvert till med de som blivit restnoterade, eller ska jag vänta och skicka alla på en gång? Eller mobbar jag den personen då för att hon inte har en blogg?
Hjälp mig resonera kring detta så jag kan förbättra min kundservice!
Meh! Mobbade?
Du kanske kan ha alternativet att om kunden inte vill vänta och vill ha de som finns i en delleverans så får kunden stå för den frakten som tillkommer. Eller så skickas allt när alla lack har kommit. Eller nåt sånt? :)
Nä men snälla nån, om en vara är restnoterad brukar man ju få vänta. Undantag finns, visst, men absolut oftast får man vänta. Det här är inget du kan råda över Karin, om leverantören inte levererar!
Lulz, helt enkelt, jag har också en blogg men jag har fått restnoterade lack för det. Jag vill ju hellre ha alla på en gång än att jag får dem lite pö om pö…
Och för övrigt var Pamsans förslag inte dumt alls. Värt att tänka på.
Japp, bra förslag Pamsan. Sedan hur det ska göras är en annan sak.
Det är väl så att vissa helt enkelt tolkar saker negativt om det bara går, det finns alltid folk som klagar, tyvärr. Förmodligen skulle du inte höra något alls om inte de som fått lacken först skriver på Nailmail och jublar över att de har kommit. Man blir ju lite avundsjuk när man inte fått sina lack än och ser att andra har fått, men det kan ju inte du hjälpa så det är ju lite att ta i att tro att du mobbar någon bara för det!
Jag har en blogg och jag har fått vänta på lack, det är klart att man kan bli lite otålig ibland för att man längtar efter lacken men mobbad för att man inte har en blogg…
Jag har fått vänta ganska länge på att få min urban Decay primer Potion från hqhair eftersom den var restnoterad, sånt händer ju ibland hos alla företag.
Jag tycker att din kundservice är mycket bra och du håller en underrättad om hur det går för lacken, tex med Barielle som man fick vänta ganska länge på men det gjorde mig inte särkilt mycket.
Gillar också Pamsans förslag :)
Har blogg och har fått restnoterade lack- tror flera av nagelbloggarna runt om har fått det åtminstone en gång. Tyvärr är det precis som Lina T säger att vissa tolkar allt negativt och som påhopp. Jag tror att de flesta av oss vet att du jobbar häcken av dig för att få oss alla nöjda och glada.
Om folk inte förstår att du i princip är ett enmansföretag på deltid och att de stöttar kvinnlig entrepenadskap genom att vara kunder så är kanske frågan om du verkligen vill ha dem som kunder?
Jag tror inte alltid att kunden har rätt och de flesta vet att man kan inte få samma respons från ett så litet företag som från ex. HM online.
Du gör inget fel. Vill folk ha allt direkt så får de betala för det. Fråga om de är redo för bud eller att betala mer för tjänsten så att du kan jobba heltid.
Ojojoj så mobbad jag känner mig…
Nä, men allvarligt? Vuxna människor borde inte vara så stingsliga! Jag har ingen blogg… Men vadå, ibland får man faktiskt vänta…
Keep up the good work säger jag och väntar gärna på godisarna – den som väntar på nåt gott…
Det hela beror nog på hur man blir bemött. Får man en uppriktig ursäkt utan hånfull underton tror jag en kund kan stå ut med ganska mycket. Om man ska vara egenföretagare där kunden är den viktigaste för företagets överlevnad hjälper det nog inte att tycka synd om sig själv och skylla ev brister på andra. Det går att beklaga ett försent utskick utan att skylla ifrån sig och bli förbannad på kunden som är otålig.