Teddy Charles, som tillsammans med Sunsilks team tagit fram serien Plumped Up Volume

Pressmeddelande, Stockholm 17 juni 2010

Sunsilk lanserar ny revolutionerande produktkollektion

I slutet av sommaren lanseras nya Sunsilk Co-Creations i Sverige. De nya hårvårdsserierna är utvecklade tillsammans med sju världsledande hårexperter och är anpassade för varje unik hårtyp.

För första gången i varumärkets historia har Sunsilk inlett ett långsiktigt samarbete med några av världens främsta experter inom hårvård och styling. Sunsilk Co-Creations är en världssatsning och Sunsilk kan nu presentera det unika och revolutionerande konceptet i Europa och Sverige. Produkterna har en förbättrad formula, ny doft och flaskorna har fått en mer modern look – ett produktsortiment av salongskvalitet.

Sunsilks namnkunniga expertteam är hämtade från modemetropoler som New York, London, Paris, Tokyo och Los Angeles. De är utvalda för sina spetskompetenser inom varje unikt område inom hårvård och styling. Hårexperterna är Teddy Charles – Plumped Up Volume, Rita Hazan – Color Protection, Francesca Fusco – Lively Clean & Fresh, Jamal Hamadi – Addictive Brilliant Shine, Yuko Yamashita – Straight Perfection och Thomas Taw – Damage Reconstruction Program. Experterna och deras serier profileras och lanseras från vecka 31.

Celebriteter som bland andra Cameron Diaz, Sarah Jessica Parker, Blake Lively och Jennifer Lopez har alla sina glamourösa, blanka svall att tacka de ovanstående hårstylisterna för. Dessutom driver de berömda salonger, samarbetar med de största modehusen och skickligaste modefotograferna som exempelvis Demarchelier och Testino.

– Att bli utvald till detta utmanande och spännande uppdrag är en ära. Det är med stor glädje jag presenterar Plumped Up Volume för världens kvinnor. Det är en produktserie som verkligen fungerar för dem som önskar vackert hår med volym, säger Teddy Charles, som tillsammans med Sunsilks team tagit fram serien Plumped Up Volume.

Svenska Sunsilk arbetar även tillsammans med en av landets främsta hårstylister, Tony Lundström, som i samband med lanseringen tagit fram stylingtips och looks för höstens hårtrender. Tony har med sin erfarenhet blivit ett välkänt namn i branschen och arbetar med den svenska modeeliten och stilikoner som Lykke Li och Nina Persson.

– Jag märker dagligen att det finns en efterfrågan på produkter som är lättillgängliga och anpassade för varje unikt behov inom hårvård och styling. För att nå önskat resultat gäller det så klart att utgå från hårets struktur och förutsättningar. Sunsilk Co-Creations gör det enkelt att välja rätt, säger Tony Lundström.

Sunsilk Co-Creations har lanserats över kontinenter som Asien och Sydamerika och fått ett varmt mottagande. Målgruppen är aktiva kvinnor i 20-årsåldern med ett ungt sinne och som njuter av livet. Det handlar inte alltid om åldern utan hur man känner sig och hur man vill vara.

– Alla har inte alla råd med eller vill lägga pengarna på dyra salongsprodukter. Våra undersökningar visar att kvinnor i målgruppen 21-30 år ställer höga krav på hårvårdsprodukter som håller och fungerar, avslutar Anna Hällöv, nordisk varumärkeschef Sunsilk.

Sunsilk Co-Creations lanseras vecka 31;

Damage Reconstruction Program by Thomas Taw
Vibrant Color Protection by Rita Hazan
Plumped Up Volume by Teddy Charles
Straight Perfection by Yuko Yamashita
Addictive Brilliant Shine by Jamal Hamadi
Lively Clean & Fresh by Francesca Fusco

I sortimenten finns shampoo och balsam från samtliga serier samt Leave-in treatment; Damage Reconstruction Program och Straight Perfection. Inpackning lanseras för Damage Reconstruction och Vibrant Colour Protection. I stylingsortimentet finns hårspray; Extra Strong Hold, Shine & hold och ett volymspray samt mousse; Volume Booster/thickening. Redan nästa år utvidgas sortimentet med nya spännande produkter.

Okategoriserade
  1. ”anpassade för varje unik hårtyp.” Bullshit! För oss lockiga då? De tar tydligen för givet att man ska platta ut lockarna. Tråkigt.
    Har aldrig gillat Sunsilk och kommer nog inte prova nåt därifrån heller.

  2. Hej, Varför i hela friden tar ni bort produkterna för lockiga hår ?????? Som jag förstår det så kommer de inte finnas i den ”nya” serien. Det är så fruktansvärt irriterande att en produkt som funkat jättebra helt plötsligt är borta. Varför kan ni inte informera om när det skall komma nya produkter – så att man kan köpa på sig ett lager ?????? har ni något lager så att man kan få köpa ”gamla” produkter ?

  3. Jag håller med föregående talare. Är helt förkrossad över att Sunsilk Waves & Curls Frizz Control Leave in Cream är borta. Har använt den i många år och den är min bästa vän. Mitt hår ser förjävligt ut idag pga att den sista tog slut. Ett förköpt lager hade jag lätt införskaffat mig ifall jag visste detta.

  4. Tycker precis som Sara att det känns trist att frizz control cream är borta. :( Den har jag använt varje dag i ett par år och blev riktigt snopen när den plötsligt inte fanns i butikshyllan… Nu får man börja om med sökandet efter en fungerande produkt…

  5. Kan inte göra annat än att hålla med. Har levt på denna creme i många år. Den gjorde så stor skillnad och lyfte verkligen lockarna! Kunde dom inte tänk på oss lockiga…?

  6. köpte på mig ett gäng av deras silkesdroppar som nu är slut och inte går att få tag på, de bästa jag användt och till ett mycket mycket bra pris.. sorg i hjärtat… använde deras produkter innan de ändrade, hade mycket bättre balsam innan, försöker fortfarande hitta likvärdiga produkter…

Comments are closed.